Hver deltaker skal ha en dypere forståelse av service, kundebehandling og kvalitet. Forstå betydningen av kommunikasjon, holdning, atferd, samarbeid og motivasjon for å gi bedre personlig service, internt service og ekstern service. Deltakerne skal oppleve at positiv serviceholdning smitter over på omverdenen, medarbeiderne, kundene og andre.
Eksempel på et program kjørt for Norsk Luftfartsmuseum i Bodø kan du [se her].
	Del 1 - Kundebehandling, kvalitet og service
	Kundebehandling
	Total kvalitet
	Kvalitet
	Service
	Sannhetens øyeblikk
	Servicebegrepet
	Serviceheltene
	Kontakt med kunden
	Sense kundens situasjon
	Riktig respons
	Valg av riktig rolle
	Personlig kvalitet
	Del 2 - Kommunikasjon, atferd, holdning, samarbeid og motivasjon
	Kommunikasjon
	Atferd
	Holdning
	Samarbeid
	Åpenhet og mot
	Respekt og tillit
	Motivasjon
	Arbeidsglede
	Målgruppe
	Alle ledere og medarbeidere i teamet/ organisasjonen.
	Opplegg
	Kurset er et opplegg med 1 til 2 dagers varighet etter behov, med vekselvise forelesninger, par øvelser, individuelle øvelser og gruppearbeid.
	 
